ZASADY WYBORU SPECJALNOŚCI PDF Drukuj Email

I BLOKÓW PROFILUJĄCYCH DYPLOM NA STUDIACH I STOPNIA

(z wyjątkiem specjalności Inżynieria Pojazdów Szynowych na kierunku Transport
w roku akad. 2017/2018)

  1. Wybór specjalności dokonywany jest przez studentów na danym kierunku studiów
    z grupy specjalności przedstawionych w ofercie edukacyjnej wydziału i zatwierdzonej przez senat uczelni. Wybór specjalności następuje na semestrze czwartym.
  2. Podstawę wyboru stanowią informacje zamieszczone na stronie internetowej Wydziału Mechanicznego oraz uzyskane na spotkaniach informacyjnych z kierownikami specjalności.
  3. Spotkania informacyjne, podczas których prezentowane są poszczególne specjalności, organizowane są przez właściwych dla danego systemu studiów prodziekanów
    i prowadzone przez opiekunów kierunków. Zakończenie akcji informacyjnej powinno nastąpić w terminie do 15 stycznia. W organizację spotkań mogą być zaangażowani przedstawiciele samorządu studenckiego. Spotkania organizowane są w godzinach wolnych od zajęć dydaktycznych (środa 11.00÷13.30).
  4. Czas przeznaczony na prezentację jednej specjalności nie może przekroczyć 15 minut (łącznie z dyskusją). Specjalności prezentowane są w kolejności alfabetycznej.
  5. Starostowie grup składają w dziekanacie pisemne deklaracje, w terminie do 14 dni od spotkania informacyjnego, w których studenci wskazują swoje preferencje dotyczące specjalności, podając w kolejności specjalność podstawową i rezerwową oraz średnią ocen z dwóch pierwszych semestrów studiów. Formularze deklaracji dostępne są na stronie internetowej Wydziału Mechanicznego oraz w dziekanacie.
  6. W oparciu o złożone deklaracje dziekanat tworzy listę rankingową, której podstawą jest średnia ocen z zaliczonych semestrów. Do listy rankingowej w pierwszej kolejności brani są studenci, którzy mają zaliczone dwa semestry. Decyzja o uruchomieniu na danym kierunku studiów specjalności jest podejmowana przez dziekana na podstawie listy rankingowej oraz deklaracji studentów. Liczebność grup powinna być zgodna z zarządzeniem rektora.
  7. Po przydzieleniu na specjalność, studenci skierowani na powtarzanie semestru
    w kolejnym roku akademickim automatycznie są kierowani na wybraną wcześniej specjalność pod warunkiem, że specjalność ta w danym roku akademickim zostanie uruchomiona.
  8. Osoby, które nie złożyły deklaracji w porozumieniu z opiekunem specjalności kierowane są arbitralnie przez dziekana do jednej z utworzonych specjalności.
  9. Na danym kierunku studiów tworzona jest zasadniczo jedna grupa studencka dla każdej uruchamianej specjalności. Dziekan, w porozumieniu z opiekunem kierunku
    i kierownikami wszystkich specjalności na danym kierunku studiów, może zadecydować o utworzeniu więcej niż jednej grupy studenckiej.
  10. Ogłoszenie list przyjętych na specjalności powinno nastąpić w terminie do 15 marca.
  11. Studentowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji dziekana w terminie do 14 dni od ogłoszenia listy przyjętych na daną specjalność.
  12. Zakończenie procesu wyboru specjalności ustala się na dzień  31 marca.