
Praktyki
Procedura rejestrowania
dokumentów dotyczących praktyk programowych
aktualizacja maj
2022 r.
1.
Procedura umożliwia proces rejestracji i podpisywania
dokumentów niezbędnych do realizacji praktyk programowych w roku akademickim
2021/22.
2.
Student przygotowuje pakiet dokumentów, który
uzależniony jest od sposobu realizacji praktyki.
a.
W przypadku realizacji
praktyki na podstawie umowy o pracę / zlecenie / o dzieło dokumentem
poświadczającym jest stosowna umowa. Brane są pod uwagę tylko umowy realizowane
w trakcie trwania studiów. W przypadku realizacji praktyki na podstawie umowy
konieczne jest udokumentowanie jej wykonanie (np. na podstawie potwierdzenia
przelewu wynagrodzenia za wykonaną pracę).
b.
W przypadku realizacji praktyki na podstawie
porozumienia trójstronnego należy przygotować:
– trzy egzemplarze porozumienia trójstronnego (stosownie wypełnione i
odręcznie podpisane),
– aktualne ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW,
obejmujące okres trwania praktyki,
– ramowy program praktyk,
– dziennik praktyk (stosownie wypełniony),
– oświadczenie o braku kolizji praktyk z zajęciami dydaktycznymi
(stosownie wypełnione; oświadczenie należy dostarczyć wtedy, kiedy praktyka
jest realizowana poza okresem wakacyjnym; okres wakacyjny obejmuje daty od 1
lipca do 31 sierpnia br.).
3.
Dokumenty (wymienione w punkcie 2) student
przedstawia opiekunowi praktyk dla danej specjalności. Po wcześniejszym uzgodnieniu
z opiekunem praktyk (dla danej specjalności) student może przedstawić skany
bądź fotografie dokumentów (wymienionych w punkcie 2), które należy przesyłać
opiekunowi drogą elektroniczną.
4.
Opiekun przegląda dostarczone przez studenta
dokumenty pod kątem poprawności. O zatwierdzeniu przesłanej dokumentacji
student będzie informowany.
5.
Po zaakceptowaniu dokumentacji przez opiekuna
pełny pakiet oryginałów dokumentów (wymienionych w punkcie 2) student dostarcza
do pełnomocnika Dziekana WM ds. praktyk. Wyjątkiem jest polisa NNW. W przypadku
dostarczenia kopii polisy NNW, pod kopią polisy należy dopisać ręcznie oświadczenie
(zaopatrzoną w datę i osobisty podpis oświadczającego) o potwierdzeniu
zgodności przedstawionej pełnomocnikowi kopii z oryginałem.
6.
Dostarczenie dokumentacji do Pełnomocnika
Dziekana WM ds. praktyk może się odbyć trzema metodami:
a)
osobiście, podczas umówionego spotkania
(umówionego za pośrednictwem platformy Teams),
b)
poprzez pozostawienie pakietu dokumentów w szufladzie
skrytki kontaktowej (szafka „PRAKTYKA”; sposób preferowany) umieszczonej
przy pokoju A329 budynku A kampusu WM w Czyżynach,
c)
poprzez przesłanie pakietu dokumentów przesyłką pocztową
do Dziekanatu Wydziału Mechanicznego PK (al. Jana Pawła II 37, 31 – 864 Kraków)
z dopiskiem „Praktyka”.
7.
Pełnomocnik przegląda dostarczoną dokumentację,
a w przypadku braku niezgodności proceduralnych rejestruje ją i podpisuje porozumienie
trójstronne.
8.
Po podpisaniu dokumenty zwracane są studentowi.
Zwrot dokumentacji do studenta może się odbyć dwoma metodami:
a)
poprzez zostawienie pakietu dokumentów w skrytce
kontaktowej (szafka „PRAKTYKA” umieszczona przy pokoju A 329),
b)
poprzez bezpośredni odbiór w pokoju A329.
9.
O podpisanych dokumentach gotowych do odbioru ze
skrytki kontaktowej student będzie informowany przez opiekuna praktyk lub
pełnomocnika.
10.
Po odbyciu praktyki stosowne dokumenty (jeden
egzemplarz porozumienia trójstronnego, wypełniony dziennik praktyk z opinią
zakładu pracy, wypełniony ramowy program praktyk, kopię ubezpieczenia NNW z
odręcznym poświadczeniem o zgodności z oryginałem i oświadczenie o braku
kolizji praktyki z zajęciami dydaktycznymi) student dostarcza do opiekuna praktyki
dla danej specjalności.
11.
Ocena praktyki jest wpisywana do katalogu ocen
studenta w systemie eHMS.
UWAGA
– przekazywany do podpisu pakiet dokumentów należy opisać numerem
albumu studenta; umożliwi to identyfikację dokumentacji bez jej przeglądania,
– przesłana niekompletna dokumentacja będzie zwracane do
studenta bez jej rejestracji i podpisu.
Przed podpisaniem porozumień trójstronnych należy:
1. Uzgodnić miejsce, termin i program
praktyki z podmiotem gospodarczym i opiekunem praktyk dla danej specjalności.
2. Ubezpieczyć się od następstw
nieszczęśliwych wypadków NNW na czas trwania praktyki programowej.
3. Wydrukować i wypełnić w trzech kopiach druk
porozumienia trójstronnego
a) przypadek
praktyki indywidualnej plik „Druk
porozumienia w sprawie praktyki indywidualnej 2021 2022.pdf”
b) przypadek
praktyki grupowej „Druk
porozumienia w sprawie praktyki grupowej 2021 2022.pdf” wraz z listą
studentów (plik „Zal_nr_2_lista_stud_2010_2011.pdf).
4. Przygotować oświadczenia w przypadku
realizacji praktyk w czasie trwania zajęć dydaktycznych (plik: „Osw_w_przyp_prakt_real_w_czas_zaj_dyd_2021_2022.pdf”).
5. Zatwierdzić u opiekuna praktyk dla danej
specjalności program praktyki.
Przed rozpoczęciem praktyki należy podpisać Porozumienie
trójstronne w kolejności: przez Praktykanta, Pełnomocnika Dziekana Wydziału
Mechanicznego PK ds. Praktyk, przez przedstawiciela podmiotu gospodarczego
(poświadczenie podmiotu gospodarczego ma zawierać pieczątkę podmiotu z numerem
NIP i REGON, a także imienną pieczątkę osoby uprawnionej przez podmiot
gospodarczy do podpisania porozumienia).
Do uzyskania zaliczenia z Praktyki programowej konieczne
jest:
1. Odbycie praktyki w ustalonym terminie.
2. Uzyskanie pisemnego potwierdzenia odbycia
praktyki w Dzienniku Praktyk od przedstawiciela podmiotu gospodarczego.
3. Uzyskanie zaliczenia praktyki u opiekuna
grupy na podstawie dostarczonego porozumienia (porozumienie trójstronne) i dziennika
praktyk.
Druk porozumienia w sprawie praktyki grupowej 2021-2022
Druk porozumienia w sprawie praktyki indywidualnej 2021-2022
Oswiadczenie_w_przypadku_prakt_realizowanej_w_czasie_zajęć_dydaktycznych_2021-2022
DANE OPIEKUNÓW PRAKTYK
w roku akademickim 2021/22
GRUPA |
OPIEKUN |
POKÓJ |
TEL. |
|
KIERUNEK STUDIÓW |
SPECJALNOŚĆ |
13A1 |
dr inż. Krzysztof Krupa, prof. PK |
A310 |
32-24 |
Automatyka i Robotyka |
Automatyzacja Systemów Wytwarzania, |
|
13A4 |
mgr inż. Artur Guzowski |
L21 |
31-72 |
Sterowanie i Monitoring Maszyn i Urządzeń |
||
13A6 |
dr inż. Adam Słota |
A312 |
32-41 |
Technologie Informacyjne w Systemach Produkcyjnych, |
||
13B1 |
dr inż. Andrzej Duda |
K214 |
34-20 |
andrzej.duda@pk.edu.pl |
Inżynieria Bezpieczeństwa |
bez specjalności |
13K1 |
dr inż. Renata Dwornicka, prof. PK |
G122 lub G106 |
34-84 |
Informatyka Stosowana |
bez specjalności |
|
13K2 |
dr inż. Renata Dwornicka, prof. PK |
G122 lub G106 |
34-84 |
bez specjalności |
||
13K3 |
dr inż. Renata Dwornicka, prof. PK |
G122 lub G106 |
34-84 |
bez specjalności |
||
13L3 |
dr inż. Magdalena Kromka-Szydek, prof. PK |
A515 |
33-29 |
Inżynieria Medyczna |
Inżynieria Kliniczna |
|
13L4 |
dr inż. Sylwia Łagan |
A507a |
35-94 |
Biomechanika |
||
13M2 |
dr inż. Waldemar Łatas |
A517 |
37-46 |
Mechanika i Budowa Maszyn |
Mechanika Konstrukcji i Materiałów |
|
13M3 |
dr inż. Szymon Hernik |
A507b |
36-61 |
Komputerowo Wspomagane Projektowanie Inżynierskie |
||
13M4 |
mgr inż. Jan Kuchmacz |
B105 |
34-69 |
Urządzenia Chłodnicze i Klimatyzacyjne |
||
13S1 |
dr inż. Wojciech Szczypiński – Sala |
J109 |
35-40 |
Pojazdy Samochodowe |
Budowa i Badania Pojazdów Samochodowych |
|
13S2 |
dr inż. Krzysztof Wach |
J111 |
35-47 |
Diagnostyka i Eksploatacja Pojazdów Samochodowych |
||
83M1 |
dr inż. Andrzej Skrzyniowski |
J103.2 |
35-39 |
Budowa i Badania Pojazdów Samochodowych |
||
13T2 |
dr hab. inż. Grzegorz Zając, prof. PK |
A426 |
36-26 |
Bezpieczeństwo i Eksploatacja Środków Transportu Masowego |
||
13T4 |
dr inż. Teresa Gajewska |
A424 |
33-25 |
Środki Techniczne w Logistyce i Spedycji |
||
13T8 |
dr inż. Teresa Gajewska |
A424 |
33-25 |
Inżynieria Pojazdów Szynowych |
||
13W1 |
dr Jan Bosak |
A210 |
37-94 |
Inżynieria Wzornictwa Przemysłowego |
bez specjalności |
|
13I4 |
dr inż. Anna Boratyńska-Sala |
C215 |
32-83 |
Inżynieria Produkcji |
Systemy CAD/CAM |
|
13I6 |
dr inż. Sabina Motyka |
C214 |
32-68 |
Systemy Jakości i Współrzędnościowa Technika Pomiarowa |
||
13I7 |
dr inż. Małgorzata Kowalczyk |
A411 |
32-45 |
Techniki Wytwarzania |
Regulamin realizacji praktyk programowych na Wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej
§1
Użyte w Regulaminie sformułowania oznaczają:
Praktyka programowa – wymagana programem studiów forma rozwoju i sprawdzenia umiejętności praktycznych studenta w miejscu pracy.
Praktyka indywidualna – jest to praktyka programowa realizowana przez jednego studenta.
Praktykant – studentka lub student odbywający praktykę.
Przedsiębiorca – podmiot prowadzący działalność gospodarczą, przyjmujący studentkę lub studenta na praktykę programową.
Opiekun Praktyk – pracownik akademicki koordynujący realizację praktyk na danym kierunku studiów.
Opiekun Grupy – pracownik akademicki sprawujący nadzór merytoryczny nad realizacją praktyk w danej grupie dziekańskiej.
Porozumienie trójstronne – podpisywane przez: Pełnomocnika Dziekana Wydziału Mechanicznego PK ds. Praktyk, Przedsiębiorcę i Praktykanta – jest umową określającą wzajemne zobowiązania i prawa stron związane z odbywaniem praktyki.
§2
- Na Wydziale Mechanicznym PK realizację praktyk studenckich nadzoruje Pełnomocnik Dziekana Wydziału Mechanicznego PK ds. Praktyk.
- Opiekunowie Praktyk koordynują działania związane z realizacją studenckich praktyk na poszczególnych kierunkach studiów
- Opiekę merytoryczną nad poszczególnymi grupami dziekańskimi, w zakresie realizacji praktyk, sprawują Opiekunowie Grup.
§3
- Podstawową formą praktyki studenckiej jest praktyka indywidualna.
- Za praktykę uważa się również staż oraz zatrudnienie studentki/studenta na podstawie umowy o pracę, umowy o dzieło, jeżeli zakres merytoryczny, charakter i czas trwania wykonywanej pracy jest zgodny z profilem praktyki dla studiowanego kierunku i specjalności.
- Za praktykę uważa się również praktykę lub zatrudnienie poza granicami kraju, jeżeli zakres merytoryczny, charakter i czas trwania praktyki lub wykonywanej pracy jest zgodny z profilem praktyki dla studiowanego kierunku i specjalności.
- Praktykant biorący udział w międzynarodowym zintegrowanym programie kształcenia, może uzyskać zaliczenie praktyki programowej jeżeli w ramach wyjazdu zrealizowane zostały efekty kształcenia określone dla praktyki na danym kierunku studiów.
- Dla Praktykanta, który nie ma możliwości samodzielnej organizacji praktyki, Opiekun Grupy organizuje praktykę w Uczelni lub we wskazanym przez nią zakładzie pracy.
§4
- Czas trwania praktyki programowej jest podawany w tygodniach, gdzie tydzień obejmuje pięć dni roboczych po osiem godzin zegarowych.
- Czas trwania praktyki programowej dla poszczególnych stopni studiów i kierunków jest określony w zatwierdzonym przez Radę Wydziału Mechanicznego programie studiów.
§5
- Okres odbywania praktyk studenckich określa zarządzenie w sprawie organizacji roku akademickiego.
- W przypadkach merytorycznie uzasadnionych, za zgodą Opiekuna Grupy wyrażonej na podstawie podpisanego przez studenta oświadczenia, możliwe jest odbywanie praktyki w czasie trwania zajęć dydaktycznych. Warunkiem udzielenia zgody na odbywanie praktyki w trakcie trwania zajęć dydaktycznych jest spełnienie następujących warunków:
- braku kolizji praktyki z bieżącymi zajęciami dydaktycznymi potwierdzone oświadczeniem studentki/studenta,
- braku możliwości ustalenia innego terminu praktyki, potwierdzonego przez Przedsiębiorcę,
- związania praktyki ze studiowanym kierunkiem.
- Oświadczenie po podpisaniu przez Praktykanta i Opiekuna Grupy, pozostaje u Opiekuna Grupy.
§6
- Uczelnia nie ponosi Żadnych kosztów związanych z realizacją praktyk.
- W szczególnych przypadkach decyzję podejmuje Dziekan.
§7
- Uczelnia nie ma obowiązku i nie ubezpiecza Praktykantów od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW).
- Praktykant jest zobowiązany do samodzielnego ubezpieczenia się od NNW i dostarczenia kserokopii polisy Opiekunowi Grupy przed zatwierdzeniem programu praktyki.
- W przypadku praktyk wymagających innych rodzajów ubezpieczeń, Praktykanci są zobowiązani do samodzielnego ubezpieczenia się zgodnie z wymaganiami stawianymi przez Przedsiębiorcę.
§8
- Przed przystąpieniem do odbywania praktyki Praktykant jest zobowiązany do wstępnego uzgodnienia z Przedsiębiorcą: miejsca, terminu i programu praktyki zgodnie z ramowym programem praktyk dla studiowanego kierunku i specjalności.
- Opiekun Grupy wraz z Praktykantem, przed rozpoczęciem praktyki, uzgadnia i akceptuje program praktyki w dzienniku praktyk, stanowiącym załącznik nr 1 do porozumienia trójstronnego.
- Warunkiem podpisania uzgodnionego programu praktyk przez Opiekuna Grupy jest uprzednie przekazaniu przez Praktykanta kserokopii polisy ubezpieczeniowej.
- Porozumienie trójstronne jest podpisywane przez Pełnomocnika Dziekana Wydziału Mechanicznego PK ds. Praktyk Programowych, Praktykanta oraz Przedsiębiorcę.
- Porozumienie powinno być podpisane nie później, niż jeden dzień przed rozpoczęciem praktyki.
- Przebieg realizowanej praktyki oraz potwierdzenie jej odbycia jest wpisywane w dzienniku praktyk.
§9
- Nad właściwą realizacją programu praktyki sprawuje nadzór wyznaczony przez Przedsiębiorcę pracownik.
- Opiekun Grupy może dokonać kontroli przebiegu praktyki.
§10
- Praktykant jest zobowiązany do:
- przestrzegania regulaminu realizacji praktyk,
- przestrzegania wewnętrznych regulaminów i przepisów określonych przez Przedsiębiorcę,
- dokładnego wykonywania zadań powierzonych przez pracownika Przedsiębiorcy, sprawującego nadzór nad realizacją praktyki,
- informowania Opiekuna Grupy lub Opiekuna Praktyk o wszelkich trudnościach związanych z realizacją praktyki,
- poniesienia wszelkiej odpowiedzialności za straty powstałe w trakcie realizacji praktyki wynikające z umyślnego działania na szkodę Podmiotu Gospodarczego.
DANE OPIEKUNÓW PRAKTYK
w roku akademickim 2021/22
GRUPA | OPIEKUN | POKÓJ | TEL. | KIERUNEK STUDIÓW | SPECJALNOŚĆ | |
13A1 | dr inż. Krzysztof Krupa, prof. PK | A310 | 32-24 | Automatyka i Robotyka | Automatyzacja Systemów Wytwarzania, | |
13A4 | mgr inż. Artur Guzowski | L21 | 31-72 | Sterowanie i Monitoring Maszyn i Urządzeń | ||
13A6 | dr inż. Adam Słota | A312 | 32-41 | Technologie Informacyjne w Systemach Produkcyjnych, | ||
13B1 | dr inż. Andrzej Duda | K214 | 34-20 | andrzej.duda@pk.edu.pl | Inżynieria Bezpieczeństwa | bez specjalności |
13K1 | dr inż. Renata Dwornicka, prof. PK | G122 lub G106 | 34-84 | Informatyka Stosowana | bez specjalności | |
13K2 | dr inż. Renata Dwornicka, prof. PK | G122 lub G106 | 34-84 | bez specjalności | ||
13K3 | dr inż. Renata Dwornicka, prof. PK | G122 lub G106 | 34-84 | bez specjalności | ||
13L3 | dr inż. Magdalena Kromka-Szydek, prof. PK | A515 | 33-29 | Inżynieria Medyczna | Inżynieria Kliniczna | |
13L4 | dr inż. Sylwia Łagan | A507a | 35-94 | Biomechanika | ||
13M2 | dr inż. Waldemar Łatas | A517 | 37-46 | Mechanika i Budowa Maszyn | Mechanika Konstrukcji i Materiałów | |
13M3 | dr inż. Szymon Hernik | A507b | 36-61 | Komputerowo Wspomagane Projektowanie Inżynierskie | ||
13M4 | mgr inż. Jan Kuchmacz | B105 | 34-69 | Urządzenia Chłodnicze i Klimatyzacyjne | ||
13S1 | dr inż. Wojciech Szczypiński – Sala | J109 | 35-40 | Pojazdy Samochodowe | Budowa i Badania Pojazdów Samochodowych | |
13S2 | dr inż. Krzysztof Wach | J111 | 35-47 | Diagnostyka i Eksploatacja Pojazdów Samochodowych | ||
83M1 | dr inż. Andrzej Skrzyniowski | J103.2 | 35-39 | Budowa i Badania Pojazdów Samochodowych | ||
13T2 | dr hab. inż. Grzegorz Zając, prof. PK | A426 | 36-26 | Bezpieczeństwo i Eksploatacja Środków Transportu Masowego | ||
13T4 | dr inż. Teresa Gajewska | A424 | 33-25 | Środki Techniczne w Logistyce i Spedycji | ||
13T8 | dr inż. Teresa Gajewska | A424 | 33-25 | Inżynieria Pojazdów Szynowych | ||
13W1 | dr Jan Bosak | A210 | 37-94 | Inżynieria Wzornictwa Przemysłowego | bez specjalności | |
13I4 | dr inż. Anna Boratyńska-Sala | C215 | 32-83 | Inżynieria Produkcji | Systemy CAD/CAM | |
13I6 | dr inż. Sabina Motyka | C214 | 32-68 | Systemy Jakości i Współrzędnościowa Technika Pomiarowa | ||
13I7 | dr inż. Małgorzata Kowalczyk | A411 | 32-45 | Techniki Wytwarzania |
DANE OPIEKUNÓW PRAKTYK
w roku akademickim 2021/22
GRUPA | OPIEKUN | POKÓJ | TEL. | KIERUNEK STUDIÓW | SPECJALNOŚĆ | |
13A1 | dr inż. Krzysztof Krupa, prof. PK | A310 | 32-24 | Automatyka i Robotyka | Automatyzacja Systemów Wytwarzania, | |
13A4 | mgr inż. Artur Guzowski | L21 | 31-72 | Sterowanie i Monitoring Maszyn i Urządzeń | ||
13A6 | dr inż. Adam Słota | A312 | 32-41 | Technologie Informacyjne w Systemach Produkcyjnych, | ||
13B1 | dr inż. Andrzej Duda | K214 | 34-20 | andrzej.duda@pk.edu.pl | Inżynieria Bezpieczeństwa | bez specjalności |
13K1 | dr inż. Renata Dwornicka, prof. PK | G122 lub G106 | 34-84 | Informatyka Stosowana | bez specjalności | |
13K2 | dr inż. Renata Dwornicka, prof. PK | G122 lub G106 | 34-84 | bez specjalności | ||
13K3 | dr inż. Renata Dwornicka, prof. PK | G122 lub G106 | 34-84 | bez specjalności | ||
13L3 | dr inż. Magdalena Kromka-Szydek, prof. PK | A515 | 33-29 | Inżynieria Medyczna | Inżynieria Kliniczna | |
13L4 | dr inż. Sylwia Łagan | A507a | 35-94 | Biomechanika | ||
13M2 | dr inż. Waldemar Łatas | A517 | 37-46 | Mechanika i Budowa Maszyn | Mechanika Konstrukcji i Materiałów | |
13M3 | dr inż. Szymon Hernik | A507b | 36-61 | Komputerowo Wspomagane Projektowanie Inżynierskie | ||
13M4 | mgr inż. Jan Kuchmacz | B105 | 34-69 | Urządzenia Chłodnicze i Klimatyzacyjne | ||
13S1 | dr inż. Wojciech Szczypiński – Sala | J109 | 35-40 | Pojazdy Samochodowe | Budowa i Badania Pojazdów Samochodowych | |
13S2 | dr inż. Krzysztof Wach | J111 | 35-47 | Diagnostyka i Eksploatacja Pojazdów Samochodowych | ||
83M1 | dr inż. Andrzej Skrzyniowski | J103.2 | 35-39 | Budowa i Badania Pojazdów Samochodowych | ||
13T2 | dr hab. inż. Grzegorz Zając, prof. PK | A426 | 36-26 | Bezpieczeństwo i Eksploatacja Środków Transportu Masowego | ||
13T4 | dr inż. Teresa Gajewska | A424 | 33-25 | Środki Techniczne w Logistyce i Spedycji | ||
13T8 | dr inż. Teresa Gajewska | A424 | 33-25 | Inżynieria Pojazdów Szynowych | ||
13W1 | dr Jan Bosak | A210 | 37-94 | Inżynieria Wzornictwa Przemysłowego | bez specjalności | |
13I4 | dr inż. Anna Boratyńska-Sala | C215 | 32-83 | Inżynieria Produkcji | Systemy CAD/CAM | |
13I6 | dr inż. Sabina Motyka | C214 | 32-68 | Systemy Jakości i Współrzędnościowa Technika Pomiarowa | ||
13I7 | dr inż. Małgorzata Kowalczyk | A411 | 32-45 | Techniki Wytwarzania |
Załączniki
-
16569 - DZIENNICZEK PRAKTYK Aktualizacja InzMed_spec Biom
Data dodania: 13 stycznia 2022 12:43 Wielkość pliku: 562 KB Pobrania: 605